طرح تشكيل شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث فرهنگي توسط معاون رييس جمهور ابلاغ شد

یزدفردا :طرح تشكيل " شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري " كه با مشورت جمعي از اصحاب رسانه و صاحب نظران اين حوزه و نيز نگاه به تجربه هاي قبلي تشكيل شوراهاي مشابه تهيه شده بود، توسط مهندس حميد بقايي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تأييد نهايي و جهت اجرا ابلاغ شد.
حسن محسني مديركل روابط عمومي سازمان با اعلام اين خبر اظهار داشت : انتخاب اعضاي شوراي راهبردي و كميته ها براي عضويت يك ساله در كنار رييس،‌ نايب رييس و دبير منصوب شورا، از طريق برگزاري انتخابات كه در نظر خواهي از همكاران رسانه اي بر آن تأكيد شده بود محور اصلي اين طرح را تشكيل مي دهد كه به نظر مي رسد عدم بهره مندي از آن در تجربيات قبلي منجر به استمرار نيافتن حركت مفيد آغاز شده گرديده است.
وي اعضاي شوراي راهبردي رسانه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را رييس سازمان به عنوان رييس، مديركل روابط عمومي سازمان به عنوان نايب رييس، مشاور رسانه اي روابط عمومي به عنوان دبير، نماينده انتخاب شده از سوي " كميته خبرنگاران روزنامه هاي كثير الانتشار "، نماينده انتخاب شده از سوي " كميته خبرنگاران خبرگزاري ها"، نماينده انتخاب شده از سوي " كميته خبرنگاران نشريات تخصصي " و نماينده انتخاب شده از سوي " كميته مديران مسئول نشريات تخصصي" عنوان كرد.
محمدعلی مشکیان مشاور رسانه اي روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي نیز با اشاره به نقش بي بديل رسانه ها در فرهنگ سازي حوزه هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، تأكيد كرد : اين شورا به منظور تعامل هر چه بهتر رسانه هاي فعال اين بخش با سازمان و تلاش براي سياست زدايي از اين عرصه خطير ملي تشكيل مي شود و بر اساس تأكيد مهندس بقايي، مصوباتش پس از تأييد رياست شورا لازم الاجرا است.
دبير شوراي راهبردي رسانه سازمان گفت : انتخابات با دعوت روابط عمومي سازمان از تمامي خبرنگاران مرتبط در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار مي شود و به همين منظور در روز انتخابات هر يك از خبرنگاران مدعو در بدو ورود توسط واحد ارتباط با رسانه هاي روابط عمومي بر اساس دعوتنامه اي كه در دست دارند پذيرش شده و برگه رأي مربوط به كميته خود را تحويل مي گيرند. همچنين از هر كدام از مدعوين نيز كه تمايل به نمايندگي كميته خود دارند پس از پذيرش، ثبت نام به عمل مي آيد.
مشکیان افزود : در جلسه انتخابات پس از معرفي كانديداهاي ثبت نام كرده در هر كميته، رأي گيري به عمل مي آيد و هر يك از خبرنگاران تنها به نامزد هم گروه خود مي توانند رأي بدهند. اعضاي انتخاب شده توسط هر يك از كميته هاي چهار گانه، موظف به تشكيل " كميته هاي زير مجموعه شوراي راهبردي" در گروه كاري خود به مدت حداكثر دو هفته پس از تشكيل اولين نشست شورا هستند تا ارتباط شورا با بدنه فعالان رسانه اي حوزه هاي ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري به خوبي برقرار شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا